Több százezer embert ért el a 18. Budapest Design Week
Idén a legnépszerűbb programok közé tartozott a Start Up Guide Live online workshop, a Határtalan Design, a Nyitott Stúdiók, a 360 Design, a New Standards és a Magyar Formatervezési és a Design Management Díjasok kiállításai, melyek katalógusai letölthetők a Magyar Formatervezési Tanács weboldaláról. A tavalyihoz hasonlóan a fesztivál idén is hibrid formában valósult meg, így a legtöbb programot a jelenlévőkön kívül online is sokan követték. Ugyanakkor nem csak a fővárosban volt jelen az esemény, idén elsőként csatlakozott a rendezvénysorozathoz Szombathely, majd Sopron, Győr és Pécs is.
Októberben a fesztivál weboldala, közösségi oldalai, online eseményei és hírlevelei több, mint háromszázezer embert értek el. A rendezvény közösségi oldalait nem csak Magyarországról, hanem világszerte több, mint 44 országból, többek közt az Egyesült Államokból, Iránból, Törökországból, Tajvanról, Indonéziából és számos európai országból is felkeresték. Az Instagramon több száz nyilvános storyban említették meg a felhasználók a Budapest Design Weeket. A programsorozat központi Facebook eseménye közel 180 ezer embert, a programok saját eseményei pedig több mint 250 ezer embert értek el a legnagyobb közösségi oldalon.
A világjárvány utáni „new normal”, azaz „szép új világ” állt a 18. Budapest Design Week fókuszában. Ezt a témakört járta körbe a kiállításhoz kapcsolódó három kerekasztal-beszélgetés is. A mobilitás jövője címűn a felek az új kor autóipari kihívásait boncolgatták, az előadók kitértek az önvezető autók és a városi terepjárók által felmerülő problémákra is. A Divat a home office korában a járvány hatására megváltozott öltözködési szokásainkat járta körbe, különös tekintettel a fenntarthatóságra és járvány által felgyorsult digitalizációra, a VR, AR, design előadói pedig azt mutatták meg, miként hasznosíthatók ezek az új technológiák a design világában.
A fesztivál két fő programtípusból épült fel: a saját és a külső partnerek által szervezett, a Budapest Design Weekhez csatlakozó online és offline eseményekből, így összesen több, mint kétszáz programot kínált az idei rendezvény. Az évek óta töretlen népszerűséggel futó Nyitott Stúdiók keretében ebben az évben tizennyolc műhelybe nyerhettek betekintést a látogatók. Kiemelt érdeklődés övezte a workshopokat is, nagylétszámú, lelkes résztvevővel zajlott a Fabunio Design Meetings és a New European Bauhaus nyílt workshopja is.
A legtöbb esemény október 8. és 17. között zajlott, de vannak, amelyek e dátum után is várják a nagyközönséget. Továbbra is látogatható a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület 1984 című kiállítása, amely október 22-én zárja be kapuit, akárcsak a MOME Tárgyalkotás tanszék hallgatóinak kiállítása, az Offline. Október 25-én a re_object tart workshopot, november 28-ig pedig nyitva tart a Határtalan design kiállítás is. Emellett folytatódnak a Nyitott Stúdiók: október 25-én az IKIIKI jewelry pop-up store és kiállítás lesz megtekinthető, október 30-án pedig a Kultúrgorilla csapatának munkájába lehet belesni a Zipernowsky stúdióban.
A Budapest Design Week alkalmából megjelent az új Budapest Design Map is, a fővárosi designélet legátfogóbb kalauza, amelyben a budapestiek és a városba látogatók megtalálhatták a programsorozat helyszíneit, ugyanakkor a térkép a továbbiakban segítséget nyújt ahhoz is, hogy felfedezzük a várost a design szemszögéből. A kiadvány megtalálható a belváros számos különböző pontján és ingyenesen letölthető a fesztivál weboldaláról is.
A rendezvény védnöke és finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, szervezője a Magyar Formatervezési Tanács volt. A továbbra is látogatható programokról a Budapest Design Week weboldalán lehet tájékozódni.